Apa-apa saje lah

Bujang Vs Kahwin

Betul laa bak kata pepatah ..

Masa engkau bujang… orang akan duk sibuk tanya2.. bila nak kawen..

Bila engkau dah kawen.. orang akan sibuk tanya2.. bila nak dapat anak..

Fuh.. Comey punye kes.. 2-2 merasa hazab pertanyaan tu.. rata!

Bila difikirkan positifnya, mungkin dah jadi habit diorang kut… bertanya lagi elok dari tak tanya2 lansung.. #motif?

Ndak je comey royat.. alang2 tanye tu.. bagi laa angpow ke.. duit poket ke.. duit tabung ke.. baru laa terasa up sket nak menjawap soalan2 pedih hulu hati yang takde skema jawapan tu..

Bende nyer ketentuan Allah blaka.. siapalah kita nak gi usul korek dan reka..

Daripada duk tanya sesaja2.. lepas bertanya tu.. haaa.. angkat tangan dan doakan kat org yang engkau sibuk bertanya tu..

“Ya Allah, semoga pasangan ini dipermudahkan untuk mendapat zuriat yang soleh dan soleha”

“Ya Allah, semoga sahabatku ini diperceparkan untuk berjumpa dengan jodoh beliau”

Haaa.. kan sejukkk hati sesapa yang mendengarnya..

Buat sahabat2 comey yang masih lagi belum ketemu dengan jodoh masing-masing.. bertabah dan bersabarlah.. semuanya urusan tuhan.. kita hanya mampu berusaha dan berdoa.. Allah maha mendengar dan maha mengetahui lagi..

…………………………………………………………………………………………………………………..

Comey nak meluahkan sikit…

Senggugut bukan lah alasan untuk korang swing kenapa payah nak lekat..

Mak comey tu dari remaja sampailah dah up status nenek.. tiap kali peot2 mest derita senggugut.. Alhamdulillah.. senggugut2 dia pun… lengkap kami 6 beradik… huhuhuh..

Sentap juga bila diri ini dijadikan alasan…

Padahal, kejadian memerlukan lebih dari 1 usaha… lebih daya.. lebih doa.. #sedih

Tak apalah..

Mungkin bukan lagi rezeki utk kami menjadi ibu bapa… #cikokanAde

.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s