Bebelan

Hati Tersepuk Debu…

Manusia ada macam-macam:

Gaya..

Rupa..

Perangai..

Habit..

Tu adalah yang normal..

Yang tak normal lak..

Busuk hati..

Depan lain, belakang lain..

Dengki entah apa-apa..

Kenapa nak dengki…? sebab hati tak suci… hati tak memilih untuk redha.. hati bertepuk debu kejahilan…

Kenapa nak busuk hati…? sebab tak boleh tengok orang lain lebih dari diri dia.. terasa dia yang paling ohsem padahal standard charted je..

Allah maha adil… apa yang terjadi, pasti ada hikmahnya..

Cuma, atas diri kita nak baca macamane hikmah tu terjadi…

Kehidupan sangat banyak cabaran dan dugaan..

Kehidupan jugalah yang mendewasakan kan kita.. mematangkan kita.. membentuk kita…

Semoga Allah menjaga hati kita semua..

Semoga Allah meredhai semua perbuatan kita..

Semoga Allah memberikan hidayah kepada kita semua..

Semoga Allah jauhkan kita semua dari fitnah dunia..

Ameen…

...

 

Kadang-kadang, comey rasa nak ketawa bila diperhati perangai orang-orang yang kita rasa kita dah kenal dia..

Tapi, yang kita kenal tu lah.. memang ada perangai yang tak disangka-sangka..

Berbuat baik perpada-pada..

Berbuat jahat jangan sekali-kali..

Tapi, mana yang buat baik kat depan dan buat taik kat belakang tu…Hanya Allah dan semoga Allah balas balik.. lambat cepat.. Allah mahal adil

Yang suka mengadu domba, menyebarkan aib, baling tangan kanan-sorok tangan kiri, suka bercerita dan menyebarkan berita yang menyebabkan orang lain bersyak wasangka… Hanya Allah dan semoga Allah balas balik.. lambat cepat.. Allah mahal adil..

Hidup ini singkat.. jangan buang masa duk fikir apa yang orang fikir pasal kita..

Tingkatkan ilmu… Cekalkan rohani..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s